Főmenü

251.626
MW
Adó 1%-nak felajánlása
Gyermekvédelmi rendszer online környezetben
Aktuális étlap
Energetikai korszerűsítés
Bemutatkozó videó
TAMOP 2.2.3
TIOP 1.1.1-07/1-2008-0226
Informatika verseny
Magyar Posta
Új OKJ
NAVA
Ökoiskola
Oktatási Hivatal
Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet
Commenius program
Szalagtűző 2022
Szalagtűző 2022
Rendhagyó búcsúztató az ÁFG-ben
Rendhagyó búcsúztató az ÁFG-ben
Tablók 2020
Tablók 2020
Szalagtűző 2020
Szalagtűző 2020
Adventi gyertyagyújtás 2019`
Adventi gyertyagyújtás 2019`
Mikulás járt nálunk 2019`
Mikulás járt nálunk 2019`
XIV. Árpád Informatika Verseny
XIV. Árpád Informatika Verseny
Angol nyelvi verseny 2019`
Angol nyelvi verseny 2019`
`Törd a fejed` matematika vetélkedő
`Törd a fejed` matematika vetélkedő
2019. október 23-i ünnepi müsor
2019. október 23-i ünnepi müsor
Ugrás a menüsorra
2024. november 5.
Imre
Diákigazolvány ügyintézése
2012.05.24.
Kommentek


Diákigazolvány ügyintézésével kapcsolatos tudnivalók


Tudnivalók:

·         A Korm. rendelet rendelkezései alapján 2012. január 1-jétől a diákigazolvány igénylési folyamata teljesen elektronikusan történik.

·         A fénykép és aláírás felvételét az új igénylési folyamat szerint az okmányirodák végzik külön szolgáltatásként, ingyenesen.

·         Az igénylés adatairól beküldés előtt az intézményben ellenőrző adatlapot kell nyomtatni, majd azt az igénylővel kell aláíratni.

·         A Korm. rendelet rendelkezései alapján az ideiglenes diákigazolványokat az intézmény által az igénylés adatai alapján nyomtatott egyedi sorszámmal ellátott igazolás váltja fel, mely ingyenes lesz a jogosultak számára. Igazolás nyomtatása csak az igénylő felületen „Beküldve” státuszú igénylés adataiból lehetséges. Az ideiglenes diákigazolvány érvényességi ideje 60 nap.

·         A diákigazolvány díja a Korm. rendelet rendelkezései alapján a közoktatásban 1400,-Ft, amelyet a jogosultak az intézménynek fizetnek meg (csekkes befizetések elfogadására nincs lehetőség).

·         Az elkészült oktatási igazolvány a jogosult lakcímére kerül kipostázásra.

·         Az oktatási igazolványok érvényesítését továbbra is hologramos érvényesítő matricával végzi az intézmény. Az igazolványok a kiállítástól számított 8. évig érvényesíthetőek.

Intézményünkben a diákigazolvány ügyintézése az alábbiak szerint történik:

1.      A tanuló fénykép és aláírás felvétele céljából személyesen megjelenik személyazonosító okmányával (születési anyakönyvi kivonat vagy személyi igazolvány és lakcímkártya) az okmányirodában.

2.       A tanuló, vagy szülője az okmányirodán kézhez vett Adatlapot leadja a titkárságon és befizeti a diákigazolvány igénylés díját (1.400,-Ft).

3.       A titkárság ügyintézője az elektronikus rendszerbe bejelenti a tanulót, majd ellenőrző lapot nyomtat, melyet az adatok ellenőrzése után az igénylő és a szülő aláír.

4.       Ideiglenes diákigazolvány kiállítására csak abban az esetben van lehetőség, ha a tanuló az állandó diákigazolvány megrendelését már elindította és az „Beküldve” státuszú.

A diákigazolvány legyártása fénykép és aláírás megléte nélkül nem teljesíthető.

A diákigazolvány érvényessége:

·         A közoktatásban kizárólag azoknak a diákoknak az igazolványát kell érvényesítő matricával ellátni a 2012/2013. tanévben, akik 1994.09.01. előtt születtek, és így 2012. szeptember 1. előtt betöltik (betöltötték) a 18. életévüket.

·         Azok a tanulók, akik a 2012/2013. tanév során (2013. augusztus 31-éig) töltik be a 18. életévüket, 2013. október 31-éig érvényesítő matrica nélkül használhatják a diákigazolványukat.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem az afg.hu nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák!