Nemrég került országosan is megrendezésre az úgynevezett Pénz7. Ennek keretében az előadások célja legfőképp a diákok pénzügyi tájékozódásának, pénzügyi kultúrájának segítése és formálása volt.
A tanórák főbb mondanivalója a családi költségvetés összeállítása. Nagyon aktuális téma, hiszen az utóbbi években nagyon sok magyar családot érintett az eladósodás drámája.
Egy 45 perces óra természetesen nagyon kevés idő, ugyanakkor hasznos és gondolatébresztő lehet, ha az iskola is hozzájárul a szemléletformáláshoz, a saját pénzügyek iránti felelősség felkeltéséhez és egy-két fontos összefüggés megismeréséhez.
Az egy tanóra keretei között azt igyekeztünk megvalósítani, hogy egy konkrét szituációban, egy modell-családban éljék meg a gyerekek a családi költségvetéssel, bizonyos döntésekkel kapcsolatos problémákat, összefüggéseket.
Az előadások nagyon sikeresek voltak az egyes osztályokban. Jó volt látni a gyerekek érdeklődését és aktív hozzáállását a feladatokhoz. Kérdések esetén figyeltek és nagyon sok jó válasz született arra vonatkozóan, milyen javaslataik vannak egy-egy váratlan kiadás megoldására.
Az előadásokkal arra törekedtünk, hogy lássák a diákok egy család nettó jövedelme mennyi fix és eseti kiadásra nyújt fedezetet. Viszont előfordulnak váratlan kiadások is, amelyek kiegyenlítését sokszor nem tudjuk későbbre halasztani. A legfontosabb cél, hogy a gyerekek a tanórán ismerjék fel a megtakarítások jelentőségét és fontosságát. Legyen számukra célkitűzés rövid, közép, hosszú távon a jövőbeni kiadásokra vonatkozó tartalékok, megtakarítások képzése.