A KELLO tájékoztatása a 2016/2017. évi tankönyvrendelés menetéről
és a legfontosabb feladatokról
- Alaprendelésnél mind a NEM fizetős diákok részére történő rendeléseknél (térítésmentes, normatív támogatott, egyéb módon támogatott), mind a könyvtári rendelésekre vonatkozóan megszűnik a visszáru.
- Az adott tanévhez megrendelt tankönyvet a fizetős diákok esetében közvetlenül a szülő elállási jogának gyakorlásával, 2016. szeptember 15-ig küldheti vissza a KELLO részére, illetve pót- és évközi rendelés esetén 14 napon belül.
- A költségek megfizetéséről a szülőnek/gondviselőnek kell gondoskodnia.
- Visszaküldési cím: 2225 Üllő, Zöldmező u. 3.
- A kiszállított tankönyvek alapján számlázunk, mely kifizethető online (szülői felületen), valamint átutalással, illetve a megadott postahivatalokban (A KELLO INFOPONTOKON történő fizetési lehetőség megszűnt!). A postahivatalokban elfogadott utalványok listáját a www.kello.hu/rolunk/utalvanyok-elfogadasa elérhetőségen tekinthetik meg.
Számlázás
A tankönyvek kiszállítását követően 2016. augusztus 22-től iskolánként egyben érkezik a fizetős tanulók számlája. (Azon fizetős tanulók részére, akiknek a szülői felületen megtörtént a tankönyv árának online kiegyenlítése, nem küldünk számlát. A rendelési felületen a fizetés ténye látható a tankönyvfelelős számára). A számlákkal együtt küldünk 1 példány egyszerűsített tankönyv átadás-átvételi dokumentumot, melyen az iskola átadja a fizetős diáknak a könyveket és a számláját. Az átadás-átvételi bizonylatot az iskola őrzi az átadás igazolása érdekében az átadástól számított 5 évig.
Fizetős státuszú diákok:
Alaprendelés:
- Számla: leszállított tankönyvek alapján készül utólag
- Számla kézbesítése: az iskolák postai úton kapják meg 2016. 08. 22. és 08. 31. között.
- A számlát a szülő/diák a tankönyvekkel együtt kapja meg, az aláírandó átadás-átvételi bizonylat kíséretében, vagy a szülő által letölthető az online felületről.
- Befizetési időszak: 2016. augusztus 3. – szeptember 15. között (fizetési határidő: 2016. szeptember 15.)
- Befizetés módjai: készpénzben, bankkártyával vagy iskolakezdési utalvánnyal a Magyar Postánál, banki átutalással, bankkártyával online a szülői felületen keresztül.
(A tavalyi évhez hasonlóan személyesen készpénzzel, iskolakezdési utalvánnyal, illetve bankkártyával a kijelölt postahivatalokban, valamint készpénzzel és bankkártyával az összes postahivatalban fizethetnek. A posta által elfogadott utalványokat a http://kello.hu/ oldalon ellenőrizhetik.)
Nem fizetős státuszú diákok:
Alaprendelés:
- A normatív kedvezményre való jogosultság igazolásához szükséges okiratok iskolához történő leadási határideje 2016. szeptember 1. (a tankönyvek átadásának időpontja)
Iskolaváltás/státuszváltozás kezelése: a tankönyvfelelőssel szükséges egyeztetni, a módosításokat ő végzi el a rendszerben.
A diákok utólagos, határidőn túli státuszmódosítására nincs lehetőség.
A „Szülői felület” segítségével szeretnénk az iskolára és a szülőkre
háruló feladatokat megkönnyíteni.
A szuloifelulet.kello.hu weboldalunkon az alábbi funkciók lesznek elérhetőek:
A szülő megtekintheti és jóváhagyását, illetve módosítási kéréseit jelezheti a Tankönyvfelelős részére:
- gyermeke(i) tankönyvrendelésével,
- gyermeke(i) iskola által nyilvántartott személyes adataival (ez a funkció adatvédelmi okokból regisztrációhoz kötött) kapcsolatban.
A fizetős státuszú gyermekek szülei részére az eddigi csekkes fizetési mód mellett, lehetőséget nyújtunk elektronikus számla igénylésére és más fizetési módok választására (utalás, bankkártyás fizetés).
A szülői felületen a szülő által jelzett módosítási igényekről az iskola értesítést kap. A módosítási kérések elfogadása, végrehajtása - a szülő módosítási szándéka - mindaddig nem jelent tényleges adatváltozást, amíg a jogosult tankönyvfelelős azt át nem vezeti.
A KELLO részéről ez egy kényelmi szolgáltatás, ezért az iskola dönthet úgy is, hogy a korábbi évek gyakorlatát követve írásban is kéri a szülőket a felületen már jelzett igények rögzítésére.
A Szülői felületen keresztül a szülő az iskola tankönyvfelelőse felé jelezheti a személyes adataikban bekövetkezett változást. A szülői felületen jelzett esetleges nem egyetértés, vagy személyes adatok korrigálására vonatkozó igény a rendelési felületre nem töltődik át közvetlenül, erről a tankönyvfelelős a rendszertől kap értesítést. A tankönyvfelelős a szülővel történő egyeztetést követően végezheti el, vagy tagadhatja meg a kért javítás elvégzését, ugyanúgy, mint ahogy a tankönyvrendeléssel kapcsolatos papír alapú szülői hozzájárulás aláírása vagy nem aláírása esetén történik.
A későbbiekben a felület használatát bemutató anyagot is elhelyezünk az oldalon.
Iskolai tájékoztató a tankönyvosztásról
2016. szeptember 1-én 2. órában: 11-12. évfolyamosok,
3. órában: 10. évfolyamosok,
4. órában: 9. évfolyamosok részére kerül átadásra.
Figyelem!!
Az ingyenes tankönyvre jogosult tanulók esetén a jogosultságot igazoló érvényes dokumentum másolatát kérjük leadni a könyvek átvételekor:
a) tartósan beteg, (érvényes orvosi igazolás)
b) a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzd, (hatályos szakértői vélemény – amennyiben nem a tavalyi van érvényben)
c) három vagy több kiskorú, vagy eltartott gyermeket nevelő családban él, (igazolás)
d) nagykorú és saját jogán iskoláztatási támogatásra jogosult, (igazolás)
e) rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül, (érvényes határozat)
f) a gyermekvédelmi gondoskodás keretében nevelésbe vett vagy utógondozói ellátásban részesül (érvényes igazolás).
Köszönettel:
Vargáné Majoros Erika
tankönyvfelelős