Főmenü

251.626
MW
Adó 1%-nak felajánlása
Gyermekvédelmi rendszer online környezetben
Aktuális étlap
Energetikai korszerűsítés
Bemutatkozó videó
TAMOP 2.2.3
TIOP 1.1.1-07/1-2008-0226
Informatika verseny
Magyar Posta
Új OKJ
NAVA
Ökoiskola
Oktatási Hivatal
Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet
Commenius program
Szalagtűző 2022
Szalagtűző 2022
Rendhagyó búcsúztató az ÁFG-ben
Rendhagyó búcsúztató az ÁFG-ben
Tablók 2020
Tablók 2020
Szalagtűző 2020
Szalagtűző 2020
Adventi gyertyagyújtás 2019`
Adventi gyertyagyújtás 2019`
Mikulás járt nálunk 2019`
Mikulás járt nálunk 2019`
XIV. Árpád Informatika Verseny
XIV. Árpád Informatika Verseny
Angol nyelvi verseny 2019`
Angol nyelvi verseny 2019`
`Törd a fejed` matematika vetélkedő
`Törd a fejed` matematika vetélkedő
2019. október 23-i ünnepi müsor
2019. október 23-i ünnepi müsor
Ugrás a menüsorra
2024. november 5.
Imre
Informatika Verseny 2007
2007.01.18.
Kommentek

Egy kedves barátom - volt munkatársam - Molnár Péter jelezte, hogy kiírtak egy számítástechnikai versenyt gyerekek részére. Örömmel vettem a szíves felkérést a zsűriben való részvételre. Tekintettel, hogy régóta ismertem Pétert, meg se lepett, hogy szinte minden tekintetben felhasználásra kerültek a kor technikai vívmányai. Elektronikus körlevélben kaptuk meg az információkat, így a résztvevő másik zsűritag is egyszerre értesült az aktuális hozzászólásokról, véleményekről. Itt ragadom meg az alkalmat, hogy Péter mellett elismerésemet fejezzem ki Husztáné Gyursánszki Erzsébetnek is, hisz ő volt a másik zsűritag, aki a feladatok kidolgozásánál játszott igen fontos szerepet. Az ő nevéhez fűződik a „Találjunk számítástechnikai szavakat” feladat, mely sok fejtörést okozott a gyerekeknek és a kipróbáló tanároknak egyaránt. Az iskola szerverén nézhettük meg az épp aktuális készültségi fokban levő versenyfeladatokat és az adminisztrációs környezetet. Egyszóval tökéletes szervezés volt! A verseny lényege az volt, hogy ne az iskolában megszokott, úgymond száraz tananyaghoz ragaszkodjon, hanem ötvözze az informatika lehetőségét kiaknázó, egyben érdekes és kreatív megoldásokat. A feladatokat is sikerült nagyon színvonalasan, egymástól ugyan lényegesen eltérő technikákat alkalmazva, de mégis szerves egységbe összedolgozni. A technikai vívmányok elkápráztatták a zsűrit is és a tanulókat is. Minden feladat valamilyen szempontból kapcsolatba hozható volt a számítógéppel, tehát maximális gyakorlat-centrikus elemeket mutatott, viszont a feladatok megoldásához technikai tudásra és kreativitásra is szükség volt. Nagyon tetszett mindenkinek, hogy a verseny pillanatnyi állását nyomon lehetett követni. Ez az egészséges versenyszellemet is nagymértékbe növelte, hiszen minden tanulónak óriási kihívást mutatott megelőzni a másikat, egységnyi idő alatt minél több helyes választ adni. Természetesen a szóbeli rész is adott mind technikában, mint érdekességben, mint didaktikai elemekben olyan pluszokat, amiért érdemes volt eljönni.  Sok versenyző most látott először vezérelhető kivetítő táblát projektorral.  Felhívta a figyelmet a szóbeli készségre a számítástechnikán belül. Hisz ezek a gyerekek valamikor megjelennek a közép-, illetve a felsőoktatásban, és mint tudjuk, eléggé kevesen tudnak szóban is jól kommunikálni. Érdekes és jó volt hallani, hogy ezek az ifjú számtekes palánták miről és hogyan tudnak beszélni, számot adni a tudásukról. Nagyon fontosnak tartom minden területen a téma megszerettetését. Ez a fórum alkalmas volt, hogy valamennyi résztvevő sikeresnek érezze magát, és ezen felül érezze, hogy ezek a megmérettetések az élet természetes részét képezik. Mi sem jelzi jobban azt, hogy a versenyzők jól érezték magukat, mint az, hogy a következő ilyen megmérettetésen ismét starthoz kívánnak állni! Mi felnőttek tudjuk a legjobban, hogy mennyivel hasznosabb és pontosabb az a munka, amit nem muszájból, hanem szeretetből végzünk. Jó volt a verseny után látni a csillogó szemeket! Végül, de korántsem utolsó sorban szeretném kiemelni a fogadó iskola szerepét és egybe rávilágítani arra a korszerű elvre, amit képviselnek. Sajnos nem minden pedagógus látja ezt így fontosnak, ami számomra teljesen érthetetlen, hiszen ez egy aktív, mégis szórakoztató felkészülés lehet a tanulásra és az életre. Ugyanis a számítástechnika nem csak 1 tantárgy, hanem minden tantárgyhoz segítő eszköz! Köszönet az iskolának, hogy megpróbáltak kistérségben gondolkodni, és a környező településekről is becsábítani résztvevőket. Nagyon korszerű technikai hátteret biztosítva, felkészült tanárokkal és az új iránt fogékony iskolavezetéssel fogadták a versenyzőket. Mindezek alapján és a légkör figyelembe vételével ajánlom a szülők figyelmébe, mint lehetséges továbbtanulási helyszínt! Köszönöm hogy meghívtatok. Sok ilyen verseny kellene! Kívánom, hogy teremtsen hagyományt!

Sipos János
informatikai és szakképzési szakértő

Árpád Fejedelem Informatika Felhasználói Verseny

Eredmény
2007-01-18 22:53:50
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem az afg.hu nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák!
HelyezésVersenyző
neve
EredményTesztRejtvényInternetes keresésSzóbeli
(max 100-100 pont)
1.Csizmeg Tamás326 pont56 pont97 pont80 pont93 pont
2.Tarjányi Martin316 pont55 pont91 pont90 pont80 pont
3.Molnár Máté314 pont52 pont92 pont90 pont80 pont
4.Tóth Barbara Kata294 pont54 pont100 pont60 pont80 pont
5.Cristea Anna Rebeka293 pont54 pont99 pont60 pont80 pont
6.Longa Ádám284 pont73 pont68 pont90 pont53 pont
7.Majláth Éva Zsófia251 pont63 pont48 pont40 pont100 pont
8.Papp Gergely249 pont42 pont80 pont40 pont87 pont
9.Fődi Gabriella236 pont27 pont82 pont60 pont67 pont
10.Szekeres Károly233 pont54 pont79 pont20 pont80 pont
11.Sipka Alexandra221 pont27 pont81 pont30 pont83 pont
12.Czékus Attila Dávid216 pont29 pont77 pont50 pont60 pont
13.Sipka Éva207 pont27 pont83 pont30 pont67 pont
14.Kocsis Tamás197 pont19 pont71 pont60 pont47 pont
15.Majoros Kitti193 pont15 pont75 pont40 pont63 pont
16.Horváth Zsikó Katalin181 pont29 pont75 pont10 pont67 pont