Főmenü

Mikulás járt nálunk 2019`
XIV. Árpád Informatika Verseny
Angol nyelvi verseny 2019`
`Törd a fejed` matematika vetélkedő
2019. október 23-i ünnepi müsor
Ugrás a menüsorra
2024. május 5.
Györgyi
Árpád Nap az ÁFG-ben
2017.10.13.

2017. szeptember 27-én az Árpád Fejedelem Katolikus Gimnázium és Szakgimnázium tanulói a hagyományoknak megfelelően Árpád-napon vettek rész. Ezen a napon iskolánk tanulói és pedagógusai közösen utaznak Budapestre és minden osztály az osztályfőnökével maga választhatja ki, hogy milyen intézményt szeretne meglátogatni, hol és hogyan szeretné eltölteni ezt a napot.

Az idei Árpád-napon a 9/A, 9/B és a 10B osztály a Magyar Mezőgazdasági Múzeumot és a Fővárosi Állat - és Növénykertet választotta úticéljául, míg a 11/A diákjai és osztályfőnökük a Terror Háza Múzeumot látogatta meg (egyébként ők is ellátogattak a Mezőgazdasági múzeumba is). A 10/A és a 12/A osztály pedig közösen nézte meg a Hősök terét, a Nemzeti Múzeumot és izgalmas „repülésen” vehetett részt a Zugligeti Libegőn.

Az alábbiakban három ÁFG-s diák élménybeszámolóját olvashatjátok:

„Alig érkeztünk mi gólyák (= kilencedikesek) a középiskolába, máris egy kiránduláson vehettünk részt. Az Árpád-nap szokásainak szellemében Budapestre utaztunk a Mezőgazdasági Múzeumba és a Fővárosi Állatkertbe. Kisteleken, amikor reggel felszálltunk a vonatra, egy rögtönzött „keresd a helyed” játékot játszottunk le, ami az én esetemben elég hosszú ideig tartott… De így sem unatkoztam, jókat beszélgettünk a felsőbb évesekkel. Miután megérkeztünk, először a Mezőgazdasági Múzeumot látogattuk meg. Érdekesek voltak a kiállítások, engem legjobban a lovakkal kapcsolatos tárlat kötött le. Az Állatkertben is rengeteg látnivaló akadt, esetenként vicces élményeket is szereztünk (például a Majomházban). Hangulatunk és jókedvünk tetőfokán indultunk aztán késő délután haza. Az egész Árpád-napra gondolva elmondhatom, hogy lelkes támogatója lettem ennek a nemes hagyománynak.”

(Czinkóczi Ida 9/A)

„A 2017-es Árpád-nap szerdára esett. Reggel a 8:11-es vonattal indultunk a fővárosba. A vonatút nagyon jó hangulatban telt, a tavalyihoz képest most már összeszokottab osztályközösséggel. A közel két órás zötykölődés után végre megérkeztünk Magyarország szívébe. A kirándulásunk első állomása a Hősök tere volt. Utána volt szerencsénk a budapesti metrós tömegközlekedést is kipróbálni. Majd meglátogattuk a Nemzeti Múzeumot, melynek lépcsőin egykor Petőfi elszavalta a Nemzeti Dalt.

A múzeumban látottak később történelem órán is felvetődtek, és kiderült, hogy kik voltak a legalaposabb szemlélődők. Azután egy hosszabb buszos túrának köszönhetően Budán eljutottunk a libegőhöz, ahonnan csodás panoráma tárult elénk: a lábunk előtt hevert egész Budapest, szinte felülnézetből. Délutánra a sétától és az élményektől elcsigázva foglaltuk el a helyünket a vonaton. Nagyon gyorsan eltel ez a nap, és azt hiszem, mindenki nevében elmondhatom, hogy remekül éreztük magunkat.”

(Bakos Alíz 10/A)

Miután leszálltunk a vonatról, elsétáltunk az Andrássy út 60. szám alatt lévő épülethez, a Terror Háza Múzeumhoz. Kevés várakozás után megérkezett a tárlatvezetőnk is, és miután mindenki megkapta a maga saját fülhallgatóját (amin keresztül a tárlatvezető hangját hallhattuk), elindultunk az épületben. Megtekinthettük a II. világháború alatt és után történt szörnyűségeket. A múzeum nagy részletességgel mutatja be a korszak történelmi eseményeit és számos kínzó –és vallató eszközt is láttunk. A megrázó fényképek és videók mindannyiunkra mély benyomást tettek az ott töltött két és fél, három óra hossza alatt. Osztályunk kíváncsi volt, ezért sok kérdést tettünk fel, a csoportvezető pedig minden kérdésre türelmesen, pontos választ adott. A látogatásunk végén megemlítette, hogy örült annak, hogy ennyire érdeklődőek voltunk.

Egy újabb séta után megérkeztünk a Magyar Mezőgazdasági Múzeumba, ami már kívülről is gyönyörű látványt nyújtott. Gondosan ápolt kert fogadta a várba látogatókat (a Vajdahunyadvár épülete), belülről pedig számos világrekordnak számító szarvas,-őz – és vaddisznótrófeát láthattunk a korabeli földművelő eszközök és kitömött állatok mellett. Egy utolsó hosszabb gyaloglás után maradt még egy kis szabadidőnk is, amit a West Endben töltöttünk el (a legtöbben betértünk a McDonald’s-ba, egy jól megérdemelt sajtburgerre).

Az osztály nevében elmondhatom, hogy az idei Árpád-nap is nagyon sikeres volt, jól éreztük magunkat és a kikapcsolódás mellett némi tudás is ragadt ránk.”

(Mészáros Barna Vajk 11/A)